Kommunalteknisk VA-norm

  1. 1 Heimelsdokument - lover og forskrifter
  2. 2 Funksjonskrav
    1. 2.1 Prosjektdokumentasjon
    2. 2.2 Grøfter og leidningsutføring
    3. 2.3 Transportsystem - vassforsyning
    4. 2.4 Transportsystem - spillvatn/avløp felles
    5. 2.5 Transportsystem - overvatn
  3. 3 Prosjektdokumentasjon
    1. 3.1 Mengdeberekning
    2. 3.2 Målestokk
    3. 3.3 Kartteikn og teiknesymbol
    4. 3.4 Teikningsformat
    5. 3.5 Revisjoner
    6. 3.6 Krav til plandokumentasjon
    7. 3.7 Grøftetverrsnitt
    8. 3.8 Kumteikningar
    9. 3.9 Krav til sluttdokumentasjon
    10. 3.10 Graveløyve
    11. 3.11 Beliggenheit/traseval
  4. 4 Grøfter og leidningsutføring
    1. 4.1 Fleksible røyr - krav til grøfteutføring
    2. 4.2 Stive røyr - krav til grøfteutføring
    3. 4.3 Krav til kompetanse for utførande personell
    4. 4.4 Beliggenheit/traseval
  5. 5 Transportsystem - vassforsyning
    1. 5.1 Val av leidningsmateriale
    2. 5.2 Utreking av vassforbruk
    3. 5.3 Dimensjonering av vassleidningar
    4. 5.4 Minstedimensjon
    5. 5.5 Styrke og overdekning
    6. 5.6 Røyrleidningar
    7. 5.7 Mottakskontroll
    8. 5.8 Armatur
    9. 5.9 Røyrdelar
    10. 5.10 Tilknyting av stikkleidningar/avgreining på kommunal vassleidning
    11. 5.11 Forankring
    12. 5.12 Leidning i kurve
    13. 5.13 Trasé med stort fall
    14. 5.14 Vassverkskummar
    15. 5.15 Avstand mellom kummar
    16. 5.16 Brannventilar
    17. 5.17 Trykkprøving av trykkleidningar
    18. 5.18 Desinfeksjon
    19. 5.19 Pumpestasjoner vatn
    20. 5.20 Leidningar under vatn
    21. 5.21 Reparasjonar
    22. 5.22 Andre krav
  6. 6 Transportsystem - spillvatn
    1. 6.1 Val av leidningsmateriale
    2. 6.2 Utrekning av spillevassmengder
    3. 6.3 Dimensjonering av spillevassleidningar
    4. 6.4 Minstedimensjonar
    5. 6.5 Minimumsfall/sjølvreinsing
    6. 6.6 Styrke og overdekking
    7. 6.7 Røyrleidningar og røyrdelar
    8. 6.8 Mottakskontroll
    9. 6.9 Tilknytning av stikkleidningar/avgreining på kommunal spillvassleidning
    10. 6.10 Leidning i kurve
    11. 6.11 Bend i grøft
    12. 6.12 Trasé med stort fall
    13. 6.13 Avløpskummar
    14. 6.14 Avstand mellom kummar
    15. 6.15 Røyrgjennomføringar i betongkum
    16. 6.16 Renovering av avløpskummar
    17. 6.17 Tettheitsprøving
    18. 6.18 Pumpestasjonar spillvatn
    19. 6.19 Leidningar under vatn
    20. 6.20 Sand- og steinfang
    21. 6.21 Trykkavløp
    22. 6.22 Andre krav
  7. 7 Transportsystem - overvatn
    1. 7.1 Val av leidningsmateriale
    2. 7.2 Utreking av overvassmengder
    3. 7.3 Dimensjonering av overvassleidningar
    4. 7.4 Minstedimensjonar
    5. 7.5 Minimumsfall/sjølvreinsing
    6. 7.6 Styrke og overdekking
    7. 7.7 Røyrleidningar og røyrdelar
    8. 7.8 Mottakskontroll
    9. 7.9 Tilknytting av stikkleidningar/avgreining på kommunal overvassleidning
    10. 7.10 Leidning i kurve
    11. 7.11 Bend i grøft
    12. 7.12 Trasé med stort fall
    13. 7.13 Overvasskummar
    14. 7.14 Avstand mellom kummar
    15. 7.15 Røyrgjennomføringar i betongkum
    16. 7.16 Tettleiksprøving
    17. 7.17 Sandfang/bekkeinntak
    18. 7.18 Andre krav
  8. 8 Transportsystem - avløp felles
    1. 8.1 Sand- og steinfang
    2. 8.2 Regnvassoverløp

4 Grøfter og leidningsutføring

Generelle bestemmelser

Generelt blir det vist til VA Miljøblad nr. 5 og 6. Dersom røyrprodusenten har gitt strengare krav til legging enn VA-norma, skal krava frå produsenten følgjast.

Lokale bestemmelser

Ved fare for forureina gravemassar skal dette undersøkast og eventuelle massar deponerast i samsvar med til gjeldande krav.

4.1 Fleksible røyr - krav til grøfteutføring

VA/Miljø-blad nr. 5, grøfteutføring fleksible røyr, og NS 3420 gjeld for grøfter med fleksible røyr, dvs. røyr av PVC-U, PE, PP, GRP og tynnvegga stålrøyr. 

Lokale bestemmelser

Fundament og omfyllingsmasse skal vere i fraksjonen 8 - 22 mm. Bruk av annan omfyllingsmasse, skal godkjennast av VA-ansvarleg i kommunen.

4.2 Stive røyr - krav til grøfteutføring

VA/Miljø-blad nr. 6, grøfteutføring stive røyr, og NS 3420 gjeld for grøfter med stive røyr, det vil seie betong og duktilt støypejern.

4.3 Krav til kompetanse for utførande personell

I samsvar med §77 i Plan- og bygningslova, og VA/Miljø-blad nr. 42, krav til kompetanse for utføring av VA-leidningsanlegg, blir det krevd minst ADK-1 kompetanse eller tilsvarande av den som er bas i grøftelaget.  

Kravet gjeld både for den som er ansvarlig for opparbeiding av grøft, fundament og om-/gjenfylling, og for den som legg leidningane.

Lokale bestemmelser

Det skal ikkje utførast røyrleggingsarbeid i grøfta utan at personell med ADK kompetanse/sertifikat er til stades. Personale med tilsvarande kunnskap/erfaring kan godkjennast etter nærare avtale med VA-ansvarleg. 

Ved tiltak som ikkje er søknadspliktige, er krav til ansvarleg foretak det samme som om tiltaket var søknadspliktig.

4.4 Beliggenheit/traseval

Leidningar skal være tilgjengelige for naudsynt inspeksjon og kontroll, samt for oppgraving ved reparasjonar og tilknytingar.

Det skal være trygg avstand mellom leidning og byggverk, konstruksjon eller kabelanlegg. Minste avstand mellom byggverk/kablar og VA-leidningar må vere i samråd med alle involverte partar.

Hovudleidningar skal fortrinnsvis liggje i veg eller i gang/sykkelveg. Anlegget skal der det er mogleg liggja på offentlig grunn. Dersom hovudleidningar blir liggjande på privat grunn, skal det etablerast avtale for anleggsperioden. Det skal føreliggja tinglyst erklæring om vedlikehald, fornyingar, framtidig tilkomst, osb.

Lokale bestemmelser

Hovudleidningen skal i utgangspunktet ikkje ligge nærare hus eller andre konstruksjonar enn 4,0 meter målt horisontalt. Ved djupare grøfter enn 3 meter, avgjer VA-ansvarleg nødvendig avstand.

Dersom dette likevel er naudsynt, skal beskrivelse med teikningar og utrekningar vere godkjent av VA-ansvarleg i kommunen før arbeidet blir iverksett/starta opp.

Vassleidningar større enn 300 mm skal handsamast spesielt. Det blir elles synt til vedlegga  A2 og A3 Grøfteprofil.

Dersom det under anleggsarbeidet blir avdekka forureining av grunnen til dømes olje, diesel etc, skal tiltakshavar og kommunen varslast.