Rett til dataportabilitet

Retten til dataportabilitet er ein rett som skal styrkje kontrollen din over eigne personopplysingar. Dette gjer at kan du få utlevert personopplysingar om deg sjølv og gjenbruke dei som du vil på tvers av ulike system og tenester.

Retten til dataportabilitet inneber:

• Med retten til dataportabilitet kan du få utlevert personopplysingar om deg og gjenbruke desse som du vil på tvers av ulike system og tenester.
  • Dataportabilitet skal gjere det lettare å bytte tenesteleverandør. Du skal enkelt kunne ta med deg opplysingane dine til den leverandøren som tilbyr dei beste vilkåra.
  • Opplysingane skal utleverast i ei maskinlesbar form og vanleg brukt filformat. Du kan krevje at personopplysingane dine blir overførte direkte til den nye tenesteleverandøren når dette er teknisk mogeleg.
  • Med retten til dataportabilitet kan du flytte persondata frå ein tenesteleverandør til ein annan på ein trygg og sikker måte.
  • Din rett til dataportabilitet gjeld berre dersom opplysingane du ønskjer utlevert er samla inn på bakgrunn av samtykke eller kontrakt.
  • Retten gjeld berre opplysingar som du sjølv har gitt til verksemda. Dette gjeld for eksempel opplysingar som du prov og aktivt har gitt frå deg, for eksempel i samband med oppretting av ein brukarkonto. Det gjeld også opplysingar som er samla inn frå deg gjennom aktiv bruk av ei teneste, for eksempel data om springeturane dine (puls, tid, lokasjon) samla inn frå deg når du bruker ein treningsapp.
  • Personopplysingar som tenesteleverandøren ikkje har samla inn direkte frå deg, er ikkje omfatta av denne retten. Dette gjeld blant anna opplysingar som tenesteleverandøren har utleitt basert på dei aktive bruka dine av tenesta. Dette er ikkje opplysingar som er gitt direkte av deg, men som verksemda sjølv har oppretta basert på analyse av bruken din av tenesta.
  • Du har krav på å få dataa utleverte så raskt som mogeleg, og seinast innan ein månad.
  • Opplysingane skal sendast til deg kryptert. Du bør sende opplysingane vidare på same måte som du fekk dei.
  • Verksemda må kunne fastslå identiteten din før dei utleverer opplysingane dine til deg.
  • Verksemder har ikkje lov til å ta gebyr for å møte kravet om dataportabilitet.

Rettleiar: Retten til dataportabilitet

Personvernombod