Rutine for fjernundervisning

Bruk av AV1-robot og Teams som hjelpemiddel i Aukraskolen

Formål med bruk av fjernundervisning

Formål med fjernundervisning er å tilby eit alternativ for elvar som ikkje er på skolen, å halde fram med skolegangen og halde kontakten med klassen. Fjernundervisning gjer det mogleg å gjennomføre undervisning sjølv når fysisk oppmøte ikkje er mogleg, som t.d. under pandemi eller ved langvarig fråvær. Fjernundervisning kan motverke ufrivilleg fråvær ved at eleven får ta del i skolekvardagen på ein alternativ måte og kan framleis ha kontakt med sine medelevar.  Å tilby fjernundervisning kan vere ein veg tilbake til skolen. 

Det er fleire måtar å gjennomføre fjernundervisning på.  AV1-teknologien og Teams er to av hjelpemidla. Denne artikkelen tek føre seg bruk av AV1-teknologien. 

Om AV1-teknologien

AV1 blir plassert på ein pult i klasserommet og eleven koplar seg opp på roboten gjennom nettbrettet eller telefon.  AV1 har innebygd kamera, mikrofon og høgtalar, og den blir styrt gjennom appen, slik at eleven kan sjå og delta i det som går føre seg i heile klasserommet.

Dette lèt eleven delta i undervisninga på eigne premissar, og er utvikla for at eleven skal kunne ta del i heile skoleopplevinga. AV1 har støtte for 4G, og kan takast med ut i friminutt, på klasseturar eller bli med i bursdagsselskap.

Personvern og sikkerheit ved bruk av AV1-teknologien

Om behandlingsgrunnlaget

Kommunen treng ikkje å innhente samtykke frå lærarar for å kunne bruke roboten i fjernundervisninga. Skolen har ein plikt til å tilby tilfredsstillande opplæring til kvar enkelt elev. Dersom livestreamen/bruken av AV1 blir rekna som nødvendig for å oppfylle kommunen (skolen) sin plikt til å gi ein elev opplæring, sosialt samhald med meir, vil denne plikta også kunne utgjere rettsgrunnlag for å behandle personopplysningane til læraren, jf. opplæringsloven § 14-4 om fjernundervisning. Kommunen treng heller ikkje å innhente samtykke frå foreldre/føresette då behandlinga av personopplysningane er nødvendig for å oppfylle kravet til opplæring til eleven på ein tilfredsstillande måte.

Behandlingsgrunnlaget for behandling av personopplysningar i samband med fjernundervisning er personvernfororningen artikkel 6 f: Berettiget interesse, jf. Opplæringsloven § 15-10 og opplæringsloven § 25-1.

Rutine for fjernundervisning og bruk av AV1-robot

  • Ein ressursperson frå kommunen får ansvar for eleven som skal bruke AV1-roboten. Ressurspersonen skal besøke kvar enkelt elev på den staden fjernundervisninga skal skje. Skolen får då betre kontroll over omgivnadene rundt eleven, anten det er heime, på sjukehus eller ein annan stad. Dette for å sikre at berre eleven og ressurspersonen vil ha tilgang til klasserommet.
  • Aukraskolen kan sette ei grense på kor mange timar skolen skal tilby fjernundervisning.
  • Aukraskolen kan avgrense talet på elevar som blir eksponert i klasserommet og kan stille roboten slik at enkeltelevar ikkje blir filma. Dette må skolen vurdere i kvart tilfelle fjernundervisning skal skje.
  • Skolen må sende informasjonsskriv til føresette i klassen for å informere om fjernundervisninga og korleis dette skal skje. God informasjon er viktig.
    Skolen skal informere eleven som skal ta i mot fjernundervisning og eleven sine føresette/andre om følgjande:
    • Videostrømminga er i sanntid og blir ikkje lagrast.
    • Det blir ikkje lagra personopplysningar.
    • Skjermdump er forboden. Roboten blir automatisk stengd om det skjer.
    • Det er berre ein brukar av teknologien.
    • Eleven blir ikkje filma.
    • Det skal vere avklart på førehand kven som eventuelt har lov til å vere i same rom som eleven som har fjernundervisning.

Kontakt

Jan Erik Hovdenak
Kommunalsjef oppvekst og kultur
E-post
Mobil 92 41 46 27
Knut Anders Fostervold
Rektor Julsundet skole
E-post
Mobil 90 04 06 02
Heidi Katrine Falkhytten
Rektor Gossen barne- og ungdomsskole
E-post
Mobil 99 53 22 62